Bilder från Gotland del 6, Torsdag 6/8, del 2

Då kände jag att jag orkar lägga upp lite mer bilder, får se hur många det blir i denna sena stund.. :)


Så var det dax för den efterlängtade och mycket skrämmande Impro Af Damer! Gissa om jag var nervös? >.<

Det var massa människor i kö för att spana på oss...

Som tur är fick jag en lugnande kram av min vackra fru :) Och Maria..

Gissa hur många ego-pose-bilder jag fick sortera bort efter att ha lånat ut kameran till Matilda ;p

Vissa bilder är ju mer smickrande än andra ;p Vackert Magda ^^

Och det hela började... Niklas snackade om något.. Jag har faktiskt inte en susning om vad eftersom jag just då stod bakom scen och höll på att tuppa av av nervositet.. ^^

Först upp på scen var Kotte..

Och efter ett tag var det min tur.. Strike a pose for the Rödbeta ;P

"Så, här har vi deltagare E, vad heter du?"
"Jennifer"
"Är du nervös?"
"Så in i tusan!"
"Jaha... In i tusan alltså.. Såå... Om du vore en CD-skiva, vilken skulle du vara då?"
"Abba Gold."

Här är de tävlande damerna..

Det hela började med lite "frys".

Mer "frys".

Och lite till...

Och lite till... ^^

Hon var rädd för att gå ner i vattnet..

Så jag knuffade i henne och visade hur lätt det var att hoppa i... o_O

Efter leken började allvaret.. Eller improvisations teater är ju lek... Eller.. Ja, tävlingen började...

Min första gren, "Två i en röst". Vi skulle prata samtidigt, samma ord.. Vi var experter på bakning. Tjejen som jag står brevid är hon som vann.. Själv kom jag på andra plats :D

Svårt var det.. Men senare kom det en tjej som sa att hon citerat ur denna scenen hela dagen :D

Kottis skulle hålla ett Oskarstal.. Vilket hon gjorde galant :)

Min nästa scen var en där vi skulle spela upp en dag ur en kvinnas liv, hon blev upplockad ur publiken, för att sedan göra om det i splatter-skräck-films-tema.. Här marinerar jag kött...

Vår version blev zombie.. Just på denna bliden tror jag något dör/jag blöder kraftigt.. ???

Här sniffar jag iaf vällustigt på det råa köttet...

Kotte :)



Det var det jag tänkte dela med mig av från Impro Af Damer...
Har som sagt massor fler.. Men jag tycker dessa sammanfattade bra :)

Natti natti.. Eller gor morgon.. *Gäsp*

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback