090108

När man sitter hemma ensam efter en toppen helg,
sitter iallafall jag och funderar en massa..

Mest på hur jag ska bortförklara alla dumheter jag hade för mig nyss nämnda helg..
Men också lite livsåskådning så där i allmänhet..

Jag är mucho förvirrad just nu..
För i mina förvirrade ensama tankar har jag kommit fram till att jag är ganska lyckosam..
Jag vet vad jag vill ha och skaffar mig det..
Jag har:
 En lägenhet i Majorna,
Jobb,, Eller iallafall deltid,, Men igår ringde en kvinna och sa att jag kunde få jobb i klädesaffären Zara, eventuellt, butikschefen skulle ringa senare i veckan.
Lite äventyr, lite svenskt lagom så där..
Jag har vänner.
Jag har hittat nått jag gillar att göra.. Poi, fakir... Gyckel..

Men jag blir inte nöjd..

Det går aningen för lätt...
"Jag vill göra det" Flux så händer det..
Jag har inte något att riktigt kämpa för..
Eller så tröttnar jag..

Jag vill bo andra hand, gå den utbildningen jag spanat på.. Mamma skulle få flippen..
Resa runt och vara ung och dum..
Skaffa dreads!! Thats a big one..
Jag har varit så j***a duktig hela tiden..
Orkar inte med det snart..

På sistånde har jag insett att man nog kan leva på det man tycket är kul..
Jag vill gå Ny-cirkus programet på Danshögskolan uppe i STHLM..
Eller läsa till Smed..
Eller bli voluntär..
Eller...

Just nu är allt för "vanligt" iallafall...

Eller så är jag bara en vanlig medelklass unge som ska sluta klaga och ta tag i sitt liv..

Men jag är ingen unge längre..
Jag är så vuxen jag någonsin kommer bli..
Och det är nog det jag är rädd för...

Over and Out

Kommentarer
Postat av: Matilda Sevelin

hmm undra vilka som har inspererat dig till gyckel??



men om du vill ha dreads gör jag dom bästa! kolla bilderna på min facebook så finns de bilder på dreads jag har gjort!

jag gör billigt också! 1000spänn typ!



hör av dig på facebook om du e intresserad!



//Matilda Sevelin från badtunnan ;P

2009-01-09 @ 13:35:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback