090210

Klockan är tre på morgonen och jag kan i vanlig ordning inte sova..
Inte bra med tanke på att jag ska upp om fyra timmar..
Och det kommer så djupa och konstiga tankar framkrypandes när man ligger där i sängen och vrider sig..
Inatt har jag nästan legat och klurat ut meningen med livet ^^ Slå den ni!! :P
Eller iallafall antimeningen.. För om det finns en mening med livet så måste det ju finnas en antimening.. Som materia och antimateria. Det ena kan inte finnas utan det andra även om de båda aldrig kan mötas.
Mina antimeningstankar var dock ganska deppiga.. Och jag kan ha kommit fram till att p-stavar är djävulens påfund.. Kul om jag sover nu och skriver i sömnen och läser detta imorrn ^^ 

Jag pratade med Mormor i sömnen häromdagen.. Hon ringde medans jag sov och vaknade inte under samtalet.. Anledningen till att jag fick reda på att hon faktiskt ringt var att jag snackade med mamma lite senare och hon nämnde att mormor nämnt att hon pratat med mig.. Hmmm..

Och sen har jag kommit fram till lite andra grejor med som kanske inte bör tas upp i en offentlig blogg.. Utan passar bättre i en bok med hänglås på och kattungar på framsidan som ligger under kudden.. Men nu har jag ingen dagbok som jag hade när jag var yngre så bloggen får duga.. Bara lite utrensning av mina tankar..

Antineningen med livet har dock inte hjälpt mig med meningen med livet.. 42.. My ass..
Vad ska jag göra när jag blir stor?
Fast jag är ju stor.. 21 år, egen lägenhet, egna räkningar..
Vad ska jag bli när jag blir stor?
Jag vill bli liten igen, en så där en tre år.. Inte ett bekymmer i världen.. Mer än, var är Kacken? ( Min nalle)
När jag och mamma disskuterar vad jag ska bli när jag blir stor nämner hon det ena typiska kvinnliga, lågavlöna sittastilla eller torka bajs jobbet efter det andra..
Varför kan jag inte bara få göra som jag vill?
När jag nämnde smedutbildning som en tanke sparkade både mamma och pappa bakut.. Men jag vill göra något! Inte sitta på min rumpa, iklädd knälång kjol, vit blus och slips/scarf framför en dator. Eller som just nu bakom ett Black Jack bord..
Och till trotts att hon nämner vårdbiträde med en ingångslön på 10papp om man har tur är det långt under min värdighet att köra buss eller lastbil??
Pappa säger det.. Bli inte nån j***a lastbilschaffis! De tjänar ingenting..

Arg!! Kan hålla på och resonera detta i timmar.. Men nu MÅSTE jag nana.. Fast det kommer jag ju inte kunna..
Ska nog ta och koka mig en kopp nana-te iallafall.. Och försöka..

Over and Out

Kommentarer
Postat av: Anonym

Är inte helt säker på vad du menar med att det måste finnas en antimening med livet, men jag delar gärna med mig av mina tankar kring meningen.



Som jag ser det är det kort och gott så att det inte finns någon generell mening med livet. Vi är bara en enda lycklig slump helt enkelt :D Det kanske inte låter särskilt positivt... men jag anser att eftersom det inte finns någon mening med Livet i sin helhet (och därför ännu mindre mening med någon enskild varelses liv) så är det upp till var och en att hitta på en mening med just deras liv. Om man tycker att "42" är meningen med livet så får man väl tycka det. Nog för att siffor är trevligt men vad man får ut av det förstår jag inte... du är ju förresten hälften av 42, still makes no sense though...

Så välj bara en Mening som gör dig lycklig, sålänge du inte lurar dig själv att du är lycklig så vem är någon annan att säga att du väljer fel? Själv tänker jag för mycket och bakar för lite. Godnatt!

2009-02-12 @ 00:25:59
Postat av: Bagarbjörn

oops, glömde skriva in namnet xD

2009-02-12 @ 00:27:23
Postat av: Jennifer

Haha.. Björnis jag refererade till Liftarens guide till galaxen.. Där kommer superdupermega datorn fram till att meningen med livet är 42.. Men vad är frågan? Det är frågan :p

Men jag håller med.. Gör vad som gör dig lycklig!

2009-02-12 @ 04:41:03
URL: http://galencaliel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback