090223

Inatt hade jag en dröm.
Jag drömde att jag skalade en morot, utan plasthandskar, och åt upp den. Och den var så god!!

Eller det var inte i natt igentligen med tanke på att jag jobbarde inatt till 3 och gick hem så jag var inte hemma förren vid halv 5.. Det hade varit bättre att ha skridskor på mig.. Jag halkade och skrattade mig upp för Stigberget..

Men tillbaka till drömmen.. Det låter inte som en stor sak att skala en morot och äta upp den, men jag har inte gjort det på så många år, att jag.. Jag saknar morötter.. Och äpplen.. Så jättemycket. Ett fäskt gult sött äpple att sänka tänderna i.. En ouppnåelig dröm.
Jag köpte äpplejos idag.. Det är åtmindstånde äppleliknande..
Jag minns senast jag åt äpple.. September 2004. Jag satt i en röd Volvo brevid en blond amerikanska som kom att bli som en syster för mig..
Senast jag åt en rå morot vad det av misstag. Augusti 2008 på Medeltidsveckan.. Jag åt en gryta som jag hoppats var ordentligt kokt och tillagad.. Det fanns lixsom inte i min värld att en morot i en gryta kunde vara rå, okokt.. Och naturligtvis hade jag med mig fel apoteket-påse.. Ingen allergimedecin men en hunnans massa tamponger.. Kunde inte riktigt hitta användning för dem just då.. ^^ Halsen var svullen och luft var omöjlig att dra ner i lungorna.. Jag hittade min anti-sväll-i-halsen-astmamedecin och tog en dos, som jag försökte dra ner i lungorna, och ytterligare en dos, som gick halvvägs ned.. Då gick jag in till baren där det stod en Kim, men inte förren efter Benji, Jessi och Rasmus hade sprungit runt hela Effes och frågat efter medecin. Jag gick in till nyss nämnda bar och nyss nämnda Kim och ville ha en Whiskey, och efter en liten stund fick jag homon att inse att det bara var en cl jag bara ville ha. Fast jag fick två till priset av en :)
Jag kunde andas igen efter en stund och det var skönt ^^

Var jag ville ta detta vet jag inte.. Saknar äpplen och morötter..

Melli och Kotte är här nu.. Ska ta äta min Sushi nu :)

Over and Out

Kommentarer
Postat av: jessi

Det va en små läskig kväll jag minns den tydligt även jägern vi drack. får mig att tänka på när vi satt och klunka i oss massa alcohol för att vi skulle in på bistra haren. do you remember? ;D

2009-02-24 @ 13:17:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback