Det jag skrev på Gotland.

Här kommer det som jag skrev när vi faktiskt var på Gotland.

090804

Nu sitter jag här på Rosornas ö ute i österns sjö. I vår lägenhet som vi äntligen fått tillgång till.. Vi har varit bostadslösa fram till igår, så första natten sov vi hos Loke och sen hos Kotte – föräldrarna. Vi har utsikt över ringmuren och allt är bara bra :)
När vi kom i lördags satte Melli och jag oss i Almedalen och bara njöt! Sen senare på kvällen drar vi till Clematis och bäst som vi sitter där och njuter av våra Klosteröl kommer Korpen ut i lokalen och sprutar eld!!! Jag var så lycklig i det ögonblicket att jag nästan behövde torka mina tårar…
Denna veckan är meningen med livet i ett nötskal.
Fast allt är inte 100%..
Klart det finns ormar i paradiset.
Varför lägga benen på ryggen när man ser mig? Är jag så hemsk?
Tog ett snack med Fiffel om hans visheter i Kungälv, ”Det vi snackade om i Kungälv.. I rest my case..” Och han svarade att han nu var böjd att hålla med. Inte helt ok med mig.. Men, men, The saga of my life.. Men jag tänker inte lite ben-på-rygg-läggning hindra mig från att njuta av veckan som borde vara tre gånger så lång..

Satt och snackade med först Mats och senare Palle i Jauvet om mina bekymmer.. Gör ju sånt på fyllan.. Och Palles råd till skillnad från alla andras var att vara rakt på sak, men nykter! Med betoning på nykter..
För hans tjej (som han nu har två barn med) hade minsann gått fram och helt sonika frågat om hon fick ragga med honom hem.. ^^
Nog om det.. Nu ska Kotte och jag göra i ordning en överraskning till TRiX, som de ska få efter eldshowen :) Najs!

Over and Out


090808

Nu har jag precis bakat en kladdis till Patrask..

De hade min ena kakform efter kladdisarna jag bakat till TRiX efter eldshowen och Tor krävde en kladdis i utbyte mot formen.. Hmm.. Lite svårt svarade jag men vi försöker.. Om inte annat sa jag att jag kunde baka en till nästa Vecka och då frågade Axel lite undrande om jag skulle posta den, men då sa jag nästa Vecka om 51 veckor, men vi bestämde snabbt att baka en nu, för vi skulle ändå hem och proviantera..

Nu skrev jag till Axel: ”Hej, det beställdes en kladdkaka, vart och när kan den levereras? Senare inatt eller imorrn? Med vänlig hälsning Jennifer”. Snart fick jag svaret att: ” Frukost imorrn blir perfekt! Puss Patrask”. Då skrev jag att: ”När och var är frukost?”.

Ok, veckan som varit. Jag köpte Bilbo i går kväll av Loke för 110 kr! Han är som en duktig, trogen knähund som följer i mina fotspår och bär saker och är eldvakt när jag sprutar eld :D Han tar hela saken mycket allvarligt och smsar eller ringer och avger lägesrapporter.

Sen var det Impro af Damer i torsdags.. Jag kom tvåa!!!! OMG!!! Kvällens första 3-poängare och senare en till :D Det kom fram en tjej igår kväll och sa att hon citerat mig hela dagen!! Jag är mest nöjd!

Idag ringde jag Klinga för att fråga om någon skulle vara hemma så att jag kunde hämta mina kakformar, och då säger han att TRiXarna sitter på Café Boheme (apmysigt café 200 meter från vår lägenhet!!) Och när vi kommer dit sätter sig Erik och Johan och ser konspiratoriska ut, ropar på mig och säger att om vi går in och beställer en milkshake och säger TRiX så blir allt mycket bra.. ^^ Ok? Hmm.. Det blev gratis Caffe Latte Shake! GOTT!!

Nu sitter Kotte och Melli och pratar konstiga grejer för att förvirra mig medans jag skriver..

Bör sluta nu.. Ska dra till Clematis!!

Over and Out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback