Lördag fortsättning,, Eller nått.. :)

Iallafall,,, I lördags var vi ju på medeltidensvärld..

Att TRiX var där är redan berättat,, Men sen var ju Patrask där och spelade så fint också..


De ville ha tre frivilliga..

Det blev jag Marielle och en civilklädd snubbe..

Melli stod och klappade och jag skulle stå som en fjortisbrud på disco,,

O,O, och vicka på höften..

Hmm,, Fast först frågade han vilken sorts röst jag hade,,

Hmm,, Alt?

Jag blev ju livrädd att jag skulle få sjunga något,,

Och som de flesta vet, jag är ingen sångfågel, utom möjligtvis med nära vänner eller på fyllan eller i min ensamhet i bilen..


Så här fina var vi iaf..

Jag med Patrask

Det var faktiskt jättesvårt att komma ihåg O.O. genom en hel LÅNG låt,, Och komma ihåg när man skulle göra det,,
Dessutom så fort jag tittade på antingen grabben eller Melli började jag skratta..

Sen gick vi och åt vildsvindgryta.. Den var ok,, Alldeles för dyr och stark,, Men vad ska man förvänta sig?
Och så var det nån konstig saffranssmakande gegga till..

Vildsvindgryta

Jessi var jättepepp inför att äta.. Hehe..

Jessi

Sen gick jag och Jessi ut och Poiade medan Rasmus satt och var social med en snubbe i ringbrynja.
Folk tittade förundrat på och jag tror tre personer tog kort.. Hehe..
Fast om de inte sett poi förut och Martin i TRiX inte är i närheten och visar vart skåpet skall stå (Martin är mästaren och min förebild) är det kanske inte så konstigt att de blev impade,, En liten flicka fick prova och tyckte det var kul.. Fast ge henne några år för att öva upp kordinationen.. Ska jag säga som inte änns är tillräckligt kordinerad för att spela piano..

Iaf.. Jag och Jessi klubbade officiellt igenom att vår gycklargrupp är nu startad..
Vi är Gycklargruppen E Du Gó Eller!!
Hehe..

Sen efter nån läs några timmars väntan och mycket ondare i armarna var det dags för TRiX att gyckla på torget igen :D
De var då tillsammans med en annan Grupp? eller vad man ska säga Gycklarna Knaster och Knas och inte att förglömma Arapapegojan Bobbo.. :)
Fast först var det kossespan :)

kor

Se, jag e jätteduktig och fotar den ena av de andra som uppträder..



Och den andra..



Trotts detta får jag en mindre utskällning av den över för att jag foter de under..
Fast kan man låta bli?



Knaster eller Knas trollade, och en trollkarl avslöjar ju inte sina trick,, Men som tur är är ju inte TRiX trollkarlar utan Gycklare.. Så de visade i slow mo hur det gick till..







Det är mycket underligt som händer som man inte hinner se när det körs i normal fart..







Inklusive det vanliga slavset från Fabian.. Hehe..







Tada!! Fast kålhuvudet var sönder.. Eller om det var koppen..



Papegojan Bobbo var en hejare på Gyckelkonster han med..





Även dessa trick visade TRiX hur man gjorde..



Det syns inte så bra,, Lägg märke till hur bra men ser när det var jag som fotade men hur lite som syns när jag gav Jessi ansvaret för kameran,, Hmm,, Tål att tänkas på.. Erik plockade upp mig på scen och frågade om jag var stark.. På dessa två bilderna bär jag honom!!







Sen blev det självklart lite fackel-kniv jonglering..





Fint väder hade vi en stund iaf..











Med en mast och lite tågvirke i bakgrunden hade detta kortet kunnat bli hur snyggt som hällst - Johan



Det var det jag orkade idag..
Rasmus undrar nog var jag tagit vägen..
Klockan är ju ändå 01:45..

God natt..

Over and Out


Kommentarer
Postat av: andrea

Svar till höger: AD = Art Director, som gör reklam. ska bli kuligt verre :)

2008-09-05 @ 16:39:23
URL: http://bubbelspray.blogg.se/
Postat av: Maria

Mast och tågvirke så gott som ordnat efter en sysslolös kväll. Kolla in i min blogg så förstår du vad jag menar. :)

Kram!

2008-09-06 @ 01:29:11
URL: http://the365daysofmaria.spaces.live.com
Postat av: Marielle

Hmm. När jag ser bilden på mig inser jag verkligen hur mycket jag behöver nya kläder. Extra klänningen är ju för kort, ska nog ta och sy en underkjol till den så kan jag ha den med men jag behöver nya kläder.

2008-11-19 @ 06:19:45
URL: http://marielleluna.blogg.se/
Postat av: Marielle

Den ena och den andra. Var de inte bra nog att förtjäna att nämnas vid namn? :P Bobbo Bus blir nog i alla fall glad att han fick ha sitt namn med. Jag vill inte låta som en besserwisser och du har rätt till att slå mig lite om jag är det ändå men jag tänkte ändå påminna dig, han som trollade hette Knaster och han som hjälpte Bobbo hette Knas.



Såg fresten att det stod om något Putte lovat att göra(jag läste förstås inte vad eftersom du ville hålla saker och ting hemligt) om du inte gömmer dina hemlissar bättre så kan man ju snubbla på dem.FOL(Fnissing Out Loud)

OK I love you byebye.

2008-11-21 @ 07:07:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback