Arn

Jag var och så Arn i går med Rasmus..
Om jag lipade på trailern vi såg på  Gotland Jag störtlipade.. var det inget mot vad jag gjorde igår..
Filmen var jättebra även om en del var borttaget mot boken.. Fast med tanke på att det är Jan Guillou som skrivit är det ju lite "politiskt inkorrekt".. Rickard Lejonhjärta var till exempel inte med.. Men med tanke på Guillous framställning av honom i boken mot vad historien upphöjer honom till.. Men det gjorde inte så mycket.. Men fel personer dog på fel ställen, några småhistorier strukna och så störde mig mer,, Sune och Sverkers dotter till exempel, och att Sverker var så ung var värre.. fast Sune var en riktig sötnos.. Hehe..

Arn
Bild från: http://www.alleberg.com/happenings/2007/2007_arn/arn_cover.jpg

Fast jag måste ju säga att det var lite underligt att se Arn på bioduken när jag sett Joakim Nätterqvist på riktigt på Medeltidens Värld.. Och tävlat mot honom i pil och båge Och inte för att skryta, vann!! och inte minst träffat hans bortskämda ungar som stod och var olidliga under Jauvets föreställning..
Det resulterade ju dock i lite skönsång från Sveriges mest lönfeta, medelålders gycklare.. Hehe..
Låt mig få stycka ditt barn...

Ialla fall, Arn var en film i min smak..
Och den passade perfekt till mitt humör igår..
Danskslakt.. Hehe..
Speciellt en dryg Dan,, Sverskers Marsk..
Urg..

Fast jag börjar i lalla fall fatta danskan bättre än den serb jag hade nyss i luckan.. Suck..

Jaja.. Jobba lite kanske..

Over and Out..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback