Helgen och lite så..

Så,, Nu var det ett tag sedan jag skrev på riktigt.. Vad har hänt i mitt liv då?
Jag var ju på eldsjäls träffen i torsdags :)

Mysigt värre!!
Det var en massa folk där när jag kom vid kanske halv 7-7 nån gång..

Matlagningen var i full gång och jag gjorde mitt bästa för att inte vara i vägen.. ^^ Vispade dock vaniljsåsen.. Eller blandade den.. För Elin tog den från mig och vispade, men jag hade ialla fall visat god vilja och försökt vara duktig..
Åt god men  mycket stark mat.. Starkt är läskit.. En lins och grönsaksgryta, med massa chilli.
Sen hamnade vi i vardagsrummet, i sofforna medans vi väntade på äppelpajen som stod i ugnen. Vi satt och tjötade och några poiade.. Vid det laget var vi nog en 11-12 pers.. Och en ständigt växande skara.. Några poiade med både poi och käglor.. Kökslampan dog innan jag kom dit. Efter vi ätit både mat och paj, och klockan segat sig senare och mysfaktorn var hög, hittade någon en säng, en trevlig mjuk dubbelsäng. Så den var vi kanske åtta pers som kidnappade ...

Så här långt kom jag igårkväll innan Rasmus kidnappade datorn..

I alla fall..

Efter en stund kom ytterligare 2 pers och knödde sig in,, Mys på hög nivå.. Men det tyckte tydligen inte sängen.. Krach bom bang sa den.. Det val lite som i början av Grottbjörnens folk.. Marken öppnade sig och människorna föll ner i ett avgrundsdjup.. Eller inte.. Men läskit va det när sängen fick för sig att braka ihop på mitten och vi med den..
Efter lite undersökning och urlyftning av madrasser kom vi fram till att brädan som var längst ner hade gått av på mitten.. Och ena benet hade böjt sig..
Vi ska skriva till ikea och klaga på att deras sängar har dålig kvalité.. Den höll ju knappt 700 kilo.. ^^ Fast det är ju egentligen jättebra.. Så vi var nog inte så allvarliga med det hotet.. Mysandet flyttades till vardagsrummet där madrasserna från den lemlestade sängen nu låg. Te blev kokat och drucket. Gott!! Men sent om sider kom jag på att oj, det är ju torsdag.. Vagnen går inte så sent.. Ringde Rasmus.. Det går en om typ 20 minuter men från Torp.. En 5a.. Jag sa hastigt adjö med massa kramar och lite "böghög" (oj vad vi skrattade åt det Dan och jag..) Sen började jag promenera och hamnade utanför mitt gamla "hem"... Trodde inte att jag skulle sätta min fot på den gatan frivilligt igen.. Ungefär då insåg jag att oj, Jag har glömt min halsduk.. Bajs..
Så jag fick snällt traska tillbaka.. 
Då sa Jonas att jag ju kunde fått den en annan dag.. OCh om jag ville så fanns en hel massa sängar och soffor om jag ville stanna över natten.. :) Rinde hem och konfererade om det en stund.. Och så bestämde jag mig för det.. 
Men när folket började inse att oj, klockan är megamassor.. Då kollade vi upp en 1a från härlanda så den fick vi springa till.. Mitt lokalsinne svek mig inte då heller =) Jag hittade rätt, lätt.. Hehe.. Trött humor just nu..
Vi var 8 personer som åkte med den vagnen.. Två hoppade av vid centralen, skulle ut till Hisingen. Och vi andra åkte vidare till Järntorget där vi väntade på  3an.. Jag hade tyckt att en tjej var jättebekant så jag kläckte ur mig där på järntorget: " Ursäkta om det låter knas,, Men du är jättelik en tjej jag gifte mig med i Nordregravar på Gotland i sommras.." Då började hon jätteskratta och utbrast: "Var du en av de, Haha,, Hoppas du inte har något enot bigami,, Jag gifte mig med säkert en 8 tjejer där" Det var kul tycker jag..  
Den kvällen hände inte så mycket mer än att Rasmus fick smeknamnet "Starfish" Han låg som en sjöstjärna över hela sängen..

Fredag kom Ung hem och vi skulle dricka te,, Hon drack 8 eller 9 av mina öl och en halv liter av min vodka.. Sen muckade väggarna med henne.. Och golvet.. Och toan.. Men sen skulle vi likförbannat till Rock Baren.. Hon försvann med en kille ganska tidigt..
Lördag fest hemma hos Ung.. Den slutade i att Ung fick raserianfall på Henke..
Söndag hände inget mer än att Ung ringde och lipa i telefonen..
Jag känner mig så maktlös..

Over and out..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback