Torsk på Tallin har man ju hört talas om,,

Men torsk på Medeltiden Haha.. Den var bra!!

Har nu för övrigt suttit halva dan och knåpat på ett brev till radiotjänst som är dumma..
Det blev riktigt bra om jag får säga det själv..
Så kanske man kan undvika att prostituera sig för att betala den dumma tv licensen.. För en tv jag inte hade,, 
Jag tror jag tar och lägger in det här,, Brevet alltså..

Hej Radiotjänst.


Mitt namn är Jennifer ******, Kundnummer *******.

Jag fick ett telefonsamtal från er 3 juni vid cirka 16- 16:30 tiden.

Jag minns tiden så exakt för att jag i juni månad varje år är med i en teater och vi skulle samlas inför en föreställning klockan 17:00.


Jag bor i Göteborg, då som nu och teatern är uppe i Lödöse. Ungefär 4 mil norr om Göteborg.

I alla fall så satt jag i en bil på väg norrut när en representant från er ringde, i bilen satt även två barn, två vuxna varav den ena är galen i musik, gärna på hög volym, förutom jag. Vi åkte dessutom genom Götatunneln, en 1,6 kilometer lång tunnel, vid ca 16 tiden, en tisdagseftermiddag. Rusningstrafik så långt ögat kunde nå. I tunneln hade jag dålig mobiltäckning, så jag hade mycket svårt att höra vad mannen i telefonen sade, dessutom hade jag dessa två barnen bredvid mig och hög volym på stereon som jag förgäves försökte meddela människorna i framsätet att sänka.

Åter till telefonsamtalet, jag satt där och försökte höra vad som sades. Jag hörde frågan om tv... Jag har ingen tv, svarade jag, den står kvar hos mina föräldrar. Och om jag haft en tv borde jag inte betala för den eftersom jag är inneboende och min hyresvärd är väl den som borde betala i sådana fall.


Jag menar jag hade ju ingen tanke på att han inte skulle ha en tv. Men det visade det sig att han inte har, han är ett riktigt original, sitter bara med sina radioapparater, han är amatörradiosändare.


Jag bodde dessutom inte på ****gatan 5 mycket. Jag använde det lilla vindsrummet mest som övernattningslägenhet, eftersom jag spenderade mesta tiden på Asperö i Göteborgs södra skärgård eftersom min pojkvän bodde där, så jag kände inget behov av en tv.

Så därför vill jag överklaga debiteringen av tv licens.

Jag yrkar på att ni lägger ner detta snarast.

Var god att svara så fort detta är klart, eller om ni har frågor.


Jag kommer få en tv av mina föräldrar så fort jag kommit i ordning i min nya lägenhet, och kommer då naturligtvis anmäla tv innehav.

Med vänlig hälsning
Jennifer..

Bra eller hur.. Haha..

Ska på Mamma Mia med mamma idag!!
Myspys!!

Ska förövrigt på min första eldsjäls träff imorgon!! Yay!!
Mys på hög nivå!! Hoppas jag.. Vet inte riktigt vad jag ska förvänta mig.. Men det blir nog bra,, Hoppas jag :)

Over and out


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback