Fredagsvel, Forts,, Fast förra fredagen,, 11/7

Vart slutade vi nu då?


Just det ja,, Samtalet med Mia,,


Hon undrade vad jag gjorde,, Hon sa att hon skulle till en kariokee (eller hur det stavas) bar på Chapmanstorg. Men hon visste inte vad det hette..

Så hon skulle ringa när hon satt i taxin..


Jag fortsatte min vagnsfärd mot stan och ringde Kela och undrade vart dem var och vart jag skulle hoppa..

Hon svarade inte så jag ringde Drea..

Hon sa att dem var vid Valand så jag kunde sitta kvar så att de skulle hoppa på och så skulle vi till ett ölhak som heter Västerhus.

Som stängde en halvtimme efter vi kom dit,,

Men Mia han hitta oss och pekade vilket håll hon gick,,

Mia gick åt sitt håll och Kela och Drea drog med mig åt andra,,

Mot järntorget och Röda rummet..

Usch..

"Men vi kan gå till Stars n Bars.."


Nej jag har inte råd eller har lust med nattklubb..


Det var Rockbaren som jag hade gått ut för att gå till..

Orka..

Så jag tog vagnen tillbaka till Chapman och hittade Mia på Jefferson.

Tillsammans med 4 fulla norskor förutom Veronoika..

Ojojoj,, Inte för att jag förstog mycket,,

Veronika hälsade inte på mig förren hon kom med en stor öl och bad om ursäkt för att hon köpt en öl till mig..

Jaja..

Sen undrade Mia om vart vi fått lägenhet och då drog jag med henne ut genom dörren och pekade på andra sidan vägen där vårt hus ligger.. =)


Men eftersom det också var en krog och inte nattklubb så stängde de vid två-snåret.
Jag tänkte ta en vagn hem om jag hittade nån men Mia ville att jag skulle följa med henne hem..
Sagt och gjort.
Det var mysigt, vi knökade in oss i två bilar och åkte mot Näset.
Väl hemma hos Mia och Veronika ville Veronika blanda en drink till mej,, Fast som sagt,, Jag var inte helt fräsch sen dagen innan,,
Så det blev vatten.
Sen satte hon sig och spelade gitarr och improviserade fram låttexter om oss andra,,
Inte för att jag har så bra minne att jag kommer ihåg vad alla hette, men än då,,

Sen skulle jag och Mia och två andra gå ut på baksidan för att ta lite luft.
Eller Norskorna skulle röka och jag och Mia var sällskap.
Vi pratade väl lite lägre än normal samtalston,,
En av tjejerna hade varit på Jason Maraz!!!
I alla fall efter kanske tio minuter när vi var på väg in hörde vi hur en dörr öppnades i huset brevid (radhus) och grannen började hojta:

" Det var ju jättehyggligt att man får sova, Jävligt hyggligt att man blit väckt mitt i natten.."

Då hade dem ändå gått ut på kvällen för att inte störa honom,,
Veronika var så arg att hon bara gick omkring och morrade..

Ialla fall när det lagt sig tyckte Mia att det vore bättre att jag sov på en luftmadrass än i den hårda soffan.

Den var riktigt skön när vi allihop hjälpts åt att blåsa upp den.

Mia deckade för övrigt på den på Lördags morgonen.. Tihi =)

Over and out.


Kommentarer
Postat av: Fia

Eh, du är så söt så!! :)

2008-07-28 @ 17:01:14
URL: http://fiacaroline.blogg.se/
Postat av: mia

haha de va ett härligt inlägg..

pöss stora syster yster

2008-07-28 @ 23:38:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback