Fortsättning torsdags äventyr

Jessi och Becka tyckte att jag skulle med till ölbåten på Brännö Brygga på kvällen. Och jag höll med.
När Rasmus kom hem frågade jag honom och han ansåg att det var en bra idé.
Han skulle ju inte börja jobba förren 10 nästa morgon och ölbåten drar vid halv 11 på kvällen.
Sagt och gjort vi tog Rasmus båt till Brännö där vi hittade bland annat Anders som e Beckas storebror.
Han kläckte ur sig att, "Jag ska bara hämta John så att han vet var vi e."
Det tänkte jag väl inte närmare på,,

Efter en stund kom han tillbaka utan den här John, men så ytterligare 10 minuter senare kom även han.
Jag kände vagt igen honom och blev lite misstänksam, och när han satt sig brevid mig frågade jag vart han kom ifrån, då pekade han bakom sig och  sa där..
Jaha,, Peka ut mot havet och ospecifika bergsknallar som var öar och säga där..
Illa,, Så jag bad om specifikation och fick Donsö.
Min nästa fråga som kanske var lite ospecifik med tanke på att det var Donsö vi skackade om var om han hette Gustavsson i efternamn.. (halva Donsös befolkning heter Gustavsson)
Och ja det gjorde han ju..
Han sa att han kännde igen mig med lite vagt..
Samtidigt som han sa "Stora Kornö" sa jag "Kornö".
Vi gav varandra en kram när vi kommit på att vi varit på läger 10 år tidigare..
Jag kläckte ur mig att "jag var kär i dej då!"
Varpå han kläcker ur sig, "En till!!!"
OMG...
Trevligt var det ialla fall och vi satt och sjung nattsången som man sjung på Kornö..
Folk undrade hur vi kunde komma ihåg den,, Det undrade jag också om jag ska vara ärlig..

"Vi spelar sista takten,
i denna sista stund,
och överlämnar vakten,
till lille herr John Blund"
OSV..

När ölbåten fick för sig att dra ansåg folk att Styrsö Bratten var ett bra ställe att dra till.
Rasmus skulle fråga "chefen" (Mig)..
Jag ansåg att det var upp till honom eftersom det var han som skulle upp och jobba..
Så vi åkte till Asperö och lämnade Rasmus båt och blev upplockade av Anders,,

På bratten var det trevligt när de inte spelade skåne - rapp,,
Vi kom väl därifrån vid halv 2 eller nått sådant..

När vi kom hem kläckte tydligen Anne ur sig en dum komentar och Rasmus blev tvär..
Ett tag där blev jag lite rädd att det var mig han vart sur på men det var det inte..

Sen blev det nana kudden..

Over and out.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback