Tisdag i Visbys Medeltid

Idag vaknade jag väldigt seg..

Inte konstigt med tanke på att en Varm och Kall och två flaskor vin var uppdruckna..

Plus det på Bistra haren.


Men denna dagen kom jag iväg och såg TRiX på Hatttorget (och ja, det stavas så), underbart var det..

(Klaga inte på min grammatik.. ^^)


Sen gick jag fram till Klinga för att be om ursäkt för min påhoppning kvällen innan.. Förklarade att jag varit en aning för överförfriskad... Då var han ännu mer toppen!! Han sa att det inte gjorde något och att kramar alltid är välkommet!!

Och så fick jag en jättekram av honom!!

YAY!!!


Sen gick jag och såg Jauvet som i år spelade en föreställning som hette "Sonja Sövardotter".

Tidigare år har de spelat bl.a. "De tvenne bröderna Lejhonhijerna" och "Robin med hooden från wodden", så ni kan ju tänka er stuket..

Förra året fick jag ett astmaanfall under "Robin med hooden från wodden".. Av skratt..

Illa,,


I alla fall så läste jag sen i programbladet att man kunde köpa förköpsbiljetter till TRiX Kvällsvarité. Så det gjorde jag,, Det var sista kvällen de spelade den och jag ville se den,, Med tanke på vilka som gjorde den är det väl ingen som är förvånad..


Jag gick som sagt till informationsbåset där biljetterna blev sålda och spenderade 120 sek..

Det kan jag nu med facit i hand säga att det var nog mitt livs mest välspänta pengar!!


DET VAR DET BÄSTA JAG NÅGONSIN SETT!!!


Men för att inte ta händelserna i förväg, så gick jag sedan och köpte mig en vildsvinskebab!! Gott!


Sen gick Jessi, Benjy och jag upp för att titta på Improbataljen.

Improbataljen är en tävling i improvisationsteater.

Det var kul.

(Oj vad mesigt det lät).

Men det var det!


Sen i brist på bättre att göra, (de andra hade gått till lägenheten som för övrigt var jättefin och mitt mobilbatteri var dött) letade jag upp Helge Ands Ruin och satte mig..


Tre timmar innan det skulle börja..


Pelle kom och frågade om jag skulle se föreställningen, och jag sa ja.

Då frågade han om jag visste att det skulle dröja tre timmar innan insläpp??

Och jag sa ja..

(Jag var först där..)

Illa..

Han tyckte nog att jag var lite halvtokig..

Men jag förklarade att jag hade inget bättre för mig (vad kan vara bättre än en föreställning med TRiX?) Och att jag ville ha bra plats..

Så frågade jag om det fanns något man kunde hjälpa till med men då sa han att nu fanns det inget mer att göra innan det närmade sig mer,, Och nu skulle han ha sin första halvtimmesrast för dagen!

Mat!!


Senare efter kanske två timmar var det bra mycket fler människor där och bland annat lite funktionärer, en av dem ställde jag mig och pratade med, hon undrade hur länge jag varit där och när jag svarade i två timmar blev hon mycket chockad..

"Hmm, vad gjorde jag för två timmar sedan?? Åt en pizza,,"


Detta säger hon till någon som suttit i en kö ett par timmar uppenbarligen utan mat..

Åhh..

Mat är överskattat, men så gick jag ner en 5 kilo på Gotland också..

I alla fall så kom Pelle och Fabbe ut och tuppade sig i alldeles nya T-shirts!!
Tryckta för i sommar finns bara i 100 ex så passa på!!
Jag var den första som köpte en!!
Senare trodde jag dock att jag tappat den och då blev jag mycket besviken på mig själv..
Med när jag ställde mig upp trillade den ur manteln!!
YAY!!
Jag hade ganska kraftig panik vid det laget annars..

Sen kommer vi til själva föreställningen..
Vet inte hur jag ska beskriva den..
Den var det bästa jag någonsin sett på en scen!!
Och det var precis den sortens teater jag vill spela!!

Här kommer lite bilder, och eftersom mina bilder blev väldigt suddiga tar jag bilderna från TRiX hemsida:
www.gycklarna.com

Klicka på bilden för större    Klicka på bilden för större    Klicka på bilden för större    Klicka på bilden för större    Klicka på bilden för större    Klicka på bilden för större    Klicka på bilden för större    Klicka på bilden för större    Klicka på bilden för större    Klicka på bilden för större    Klicka på bilden för större    Klicka på bilden för större   Klicka på bilden för större    Klicka på bilden för större    Klicka på bilden för större    Klicka på bilden för större    Klicka på bilden för större    Klicka på bilden för större    Klicka på bilden för större



Som sagt var den underbar!!!

Sen drog jag till Bistra haren och hittade the gang!
Vi drog till Effes men folk började vela och Jessis mage började streika så vi drog hem alla fyra.

Over and out!

Kommentarer
Postat av: Tilda

den showen va grymt bra såg den första kvällen dom spelade den!duktiga killar dom där trixarna.



(hittade din blogg på deras gästbok och jag tycker de e kul att läsa lite bara så du vet) men ett litet tips! du kanske ska ta de lite lugnt trix e ju faktiskt vanliga killar och inga rock stjärnor! men dom uppskattar de säkert..



Mvh :)

2008-12-26 @ 10:29:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback