Måndag i Visbys medeltid

I söndags kom vi inte fram förrän vid midnatt till Gotland, och jag kunde knappt bärga mig innan jag fick dra på mig min klänning och gå ner till marknaden och vara social, spendera pengar, öva på mina poi, se Loke och inte minst att få se Jauvet och mina favvosar (hoppas ingen missat det) TRiX!!


Jag hade ju dock redan dragit på mig klänningen på väg ner och dansat i väggrenen med Marielle.

Kände att mitt abstinens var för starkt för att inte få göra det,,

Sommaren är alldeles för kort och det finns för få medeltidsevent..


Men tillbaka till måndagen,,

Regn,,

Spöregn,,

Hur kul var det,,

Jag ville gå in men Rasmus, Benjy och Jessi ville inte bli blöta och jag hittade inte själv,,


Vi kom inte in till Innerstaden förrän sen eftermiddag/tidig kväll.

Illa vi slösade en hel dag på Gotland för att mina rumskompisar var rädda för regnet,,


Det betyder att jag missade en TRiX föreställning och Jauvet och ännu en TRiX föreställning.. Men det tar vi senare,,


Just nu sitter jag i bilen på väg hem och skriver så det vet jag egentligen inte än..


Men Loke kom vi iväg och såg..



Loke
Han var som vanligt underbar!!


Nu kommer jag inte ihåg om det var redan på måndagen han spelade den för första gången, men det är jag ganska säker på, som han spelade en ny sång som var komponerad enbart för medeltidsveckans tjugofemårsjubileum.


Sju dar per år, Sju dar per år, Sju dar per år kan jag få ro och frid.

Sju dar per år i österns sjö, på rosornas ö,

Sju dar per år i Visbys medeltid.


Den var så underbar,,


Hittade den på Youtube =)





Ja just det,,

Glömde säga,,

Jag hade långtråkigt eftersom regnet höll oss inne så jag var jättepackad vid 5 tiden på eftermiddagen..

Illa..

Så jag satt och var jättehögljudd på Lokes spelning,,

Men jag fick önska den första låten,,

Gissa vilken. Kela kan, och gissade rätt..

"Ingen kan".

Åh, Löve..


Iallafall fick jag Lokes öl för att få tyst på mig och för att jag önskat den första låten,,

Det gick jag och skröt med hela kvällen, hihi,,


Sen gick vi till bistra haren där jag hittade några Jauvetare.. Yay!!

Jag inbegrep Putte i mina planer om att retas lite med Marielle.. Haha..

Han var helt med på det..

Hon är jättekär i honom så jag bad honom komma bakifrån på henne och hålla för ögonen på henne..

Jag vågade prata med honom på grund av att jag hade snackat ganska mycket med honom uppe på Medeltidens Värld i Götene, ett ganska tomt Medeltidens Värld kan jag ju tillägga.. Och varmt..

TRiX var där med.. Eller några TRiXare, Pelle, Klinga och Martin var där.. :D

Fint..


Putte lovade att göra detta om jag pekade på henne..

Yay!!

Seger!!

Putte


Sen hittade jag till min stora förtjusning Klinga sittandes på en bänk!!

OMG!!

"Klinga!!! Du är Jättebra!! Får jag krama dej?"

"Va?"

Jättekram..

*Pinsamt*

Jag attackerade/ hoppade på Klinga...


Sen gick jag hem och däckade med Jessi..
Fast jag hade kunnat stanna en stund till men Jessis mage streikade..


Over and Out.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback