Dagen då Gunnar släkte ner Stena Line...

I torsdags (10/4) satt jag på jobbet (som vanligt) och ansåg att det gick riktigt bra,, 
Jag har precis börjat på en ny avdelning och det var en av de första gångerna jag satt själv..
Men fram på eftermiddagen fick våra gater för sig att krångla. Först ut och sen in. 
Det var ett fasligt ringande på klockan och det är den som sitter på containeravdelningen (alltså jag) som sköter manuella öppnandet. Fick mer och mer panik och jag kände att ett psykiskt breakdown närmade sig..
Den tutan är så hysterisk..
Helt plötsligt slutade manuella öppningen att fungera.. Shit. Mitt under rusning.
Jaja, Det var inte så mycket annat att göra än att ringa kajen och be dem öppna genom att veva upp den eller de borde jag säga.. Behöver det tilläggas att det var halv panik på speditionen?
Helt plötsligt blev det tyst och mörkt i hela huset, och bilincheckningen och terminalen. Vad högljuda datorer och faxar och skrivare och lampor är.. Egentligen liksom..
Ewa Chef fick total panik och började gasta i telefon, innan hon fick tag i förman Gunnar och undrade vad tusan som hände.
Va jag tryckte ju bara på en knapp?
Åh,, Mest klantigt..

Vi fick tillbaka strömmen efter ett tag i alla fall..
Men det var så konstigt att det var så mörkt och tyst här.
Som BLVD eller Lounge(s) efter stängning.. Wierd..
Det var en tysk som skulle ta kaffe i maskinen, som dog, (maskinen alltså), hans min var obetalbar..

Over and out for now..

Kommentarer
Postat av: andrea

haha låter som en lyckad dag :P

2008-04-15 @ 19:10:41
URL: http://bubbelspray.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback